نگهبان امام حسین علیه السلام امام حسین عاجز

نگهبان: امام حسین علیه السلام امام حسین عاجز دعا

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

فردا آخرینش هست. آخرین رودررویی، آخرین تلاش. آخرین دفاع، آخرین مناظره. این آخری خیلی مهم هست؛ علشی الخصوص جهت حسن روحانی و دولتش.می گویند جهت این یکی باید هر چه

حذف آرام رقبا

حذف آرام رقبا

عبارات مهم : آخرین

فردا آخرینش هست. آخرین رودررویی، آخرین تلاش. آخرین دفاع، آخرین مناظره. این آخری خیلی مهم هست؛ علشی الخصوص جهت حسن روحانی و دولتش.می گویند جهت این یکی باید هر چه در چنته داشت رو کرد. چون آخرین وقت جهت جذب آراست. جهت جذب آرای معروف به خاکستری. جهت آن آرای خاموشی که اگر جنبش شوند جهت رای دادن همواره به نفع اصلاح طلبان رای می دهند.

حذف آرام رقبا

هر چند در این میان عده ای هم به دور از جهتگیری سیاسی بین گزینش میان قالیباف و روحانی مانده اند.رئیسی ولی آرایش محفوظ هست. او توان جذب آرای خاکستری را ندارد و فقط به همان اصولگرایان دلخوش هست. بعد مناظره آخر، مناظره روحانی و قالیباف جهت جذب آرای مردم بی تفاوت به انتخابات، خواهد بود. بااین حال باید در مناظره فردا هر دو قطب انتخابات، تمام توانشان را بگذارند؛ تمام توانشان جهت اینکه به همدیگر نشان دهند کدام یک از دیگری بهتر است.اکنون پرسش این است که 6 نامزد ریاست جمهوری در سومین مناظره که یک مناظره اقتصادی است چگونه ظاهر خواهند شد؟ چگونه با ورق هایشان بازی خواهند کرد، چگونه دست یکدیگر را رو می کنند و چگونه پیشرو می شوند در گفتار و چگونه به مردم ثابت می کنند که برنامه هایشان واقعی است و نه شعارهای من درآوردی.

انفعال یا متانت

فردا آخرینش هست. آخرین رودررویی، آخرین تلاش. آخرین دفاع، آخرین مناظره. این آخری خیلی مهم هست؛ علشی الخصوص جهت حسن روحانی و دولتش.می گویند جهت این یکی باید هر چه

مناظره های اول و دوم از دید بسیاری بیش از آنکه به بیان برنامه ها و یا پاسخ های درست به مصائب و پرسشها مردم بپردازد، به حمله های تخریبگرانه رقیب حسن روحانی علیه او گذشت و البته دفاع های جانانه روحانی و جهانگیری از دولت … ولی خیلی ها این نقد را هم به حسن روحانی وارد کرده اند که او آنقدر مشغول به دفاع از خود شد که یادش رفت عالی ترین دفاع حمله هست، نتیجه آنکه کمتر به مانند رقیب، با شور و حرارت نقاط ضعف کسانی چون قالیباف و رئیسی را نشانه گرفت. ازهمین رو برخی، او را متهم به انفعال در برابر هجمه ها علیه دولت یازدهم در دو مناظره گذشته کرده اند. از نگاه گروهی دیگر اما، روحانی عالی ترین کار ممکن را در این دو مناظره انجام داد: “صبر، پاسخ های مناسب و حفظ و متانتی در ارزش یک مدیر جمهور”.

در کنار این دو نظر، عملکرد اسحاق جهانگیری نیز مورد پرسش هست، جهانگیری که دو صورت کاملا متفاوت از خود دردومناظره نشان داد، صورت نخست صورت ای کاملا جسور و کوبنده ، صورت دوم صورت ای محافظه کار که از روی متن های از قبل نوشته شده است می خواند. به راستی او در مناظره سوم کدام یک ازاین صورت ها را به نمایش می گذارد؟

تغییر بین دو مناظره

در فاصله مناظره دوم تا مناظره سوم اگرچه یک هفته زیاد نگذشته است ولی خیلی چیزها عوض کردن کرده، روحانی در سفرهای متفاوت استانی اش، پرشور و پرحرارت، از نامزدهای رقیب سخن گفته و اینبار به جای حالت تدافعی؛ و اوج بردن گارد؛ مشت های کوبنده را بر پیکره سیاسی رقیبانش نثار کرده. ازدید بسیاری این عنوان نوید یک عوض کردن رویکرد از سوی حسن روحانی را در مناظره سوم می دهد. بخصوص اینکه رئیسی و قالیباف دراین یک هفته اینبار به جای حمله به دولت، از خود بایددفاع می کردند.

حذف آرام رقبا

اسحاق جهانگیری معاون روحانی هم راجع به آخرین مناظره ها گفته است:” اگر دوستان در بحث های مهم صحبت کنند ما هم در همان زمینه با آنها صحبت می کنیم و اگر به بزرگراه خاکی زدند ماهم پاسخ ارزش را می دهیم.”جهانگیری ادامه داده:” سومین مناظره راجع به اقتصاد است و من امیدوارم که هم صدا و سیما سوالهایی مطرح کند که واقعا پرسش های اصلی، جدی و در رابطه با توسعه کشور باشد و هم اینکه کاندیداها راجع به همان سوالات صحبت کنند . به هر حال ما جهت هر مناظره ای آماده ایم. “جهانگیری در این گفته هایش بیان کرده که قصد حمله به رقیب را ندارد ولی جواب هر تکی از رقیب را نیز با پاتک می دهد . رئیسی و قالیباف ولی در مناظره سوم اقتصادی کاری سخت در پیش دارند چون مطمئنا باید پاسخی مناسب به وعده وعیدهای انتخاباتی ارزش که عمدتا اقتصادی هست، بدهند و از زیاد کردن یارانه ها تا 3 برابر ، از زیاد کردن 2.5 برابری در آمدها ، ازافزایش میلیونی شغل درهرسال و همینطوربرخی پرونده های اقتصادی دفاع کنند. بخصوص که حالا حتی میرسلیم اصولگرا نیز علیه این گونه وعده ها سخن گفته است .

مسابقه فوتبال

فردا آخرینش هست. آخرین رودررویی، آخرین تلاش. آخرین دفاع، آخرین مناظره. این آخری خیلی مهم هست؛ علشی الخصوص جهت حسن روحانی و دولتش.می گویند جهت این یکی باید هر چه

اینکه آیا با توجه به عوض کردن رویکرد روحانی در این چند روز شاهد نوع متفاوتی از حضور او در مناظره ها خواهیم بود؟ اینکه جهانگیری در مناظره نهایی قرار است به مانند مناظره اول عمل کند یا مناظره دوم؟ اینکه این دوزوج سیاسی در واپسین حضور رودررویی خود در برابر رقبایشان چگونه ظاهر می شوند و چه تاکتیکی را به راه می اندازند و یا چه باید بکنند؟ و اینکه آیا رئیسی و قالیباف در مناظره اقتصادی به دولت حمله می کنند و یا باید فکری به حال حملات دولت علیه خود کنند؟ پرسش هایی است که محمد صادق جوادی حصار فعال سیاسی اینگونه به آفتاب یزد پاسخ می دهد:

“این مناظره ها شبیه به مسابقه های فینال یک فوتبال هست، هنگامی که وارد زمین بازی می شوید باید ببینید تیم برابر هجومی است یا تدافعی و چشم به ضد حمله دارد! بنابراین بخش زیادی از رویکرد روحانی و جهانگیری بستگی به نوع رویکرد رقیب ارزش خواهد بود. رویکرد روحانی و جهانگیری در قبال اینکه هر سه نفرکاندیدای اصولگرا علیه دولت حمله کنند، یا یک نفر آنها حمله کرده و دو نفر دیگر چنین موضعی نداشته باشند، باهم تفاوت دارد .”

حذف آرام رقبا

وی افزود :” آنچه مسلم است اینکه تیم دولت هم در مناظره اول و هم در مناظره دوم ، با اعتماد به نفس و مسلط بر اوضاع، مناظره را هدایت کرد و جریان برابر به شدت از این عنوان عصبی است و جهت همین تند برخورد می کند.” وی افزود: “تیم برابر روحانی احساس می کند که یک فشار را باید در مناظره ها وارد کند تا جایی که در بسیاری اوقات، حملات علیه دولت بسیار کور است.”جوادی حصار اضافه کرد: “بنابراین در مناظره سوم نیز، آقای روحانی نیازی به هجمه و حمله و عبور از خط قرمزها ندارد. او با همان طمانینه و وقاری که در مناظره های قبلی داشته همراه با گوشه چشمی به پاره ای از حوادث که در زمین رقیب اتفاق افتاده هست، می تواند پیروز میدان باشد ولی کینه را باید از خود دور کند؛ همان وقار است که طرف برابر را زیاد عصبی می کند.”

این فعال سیاسی ادامه داد: ” این را هم فراموش نکنیم که نوع برخورد روحانی به مطالبه مردم هم برمی گردد. اگر مردم حضور همراه با طمانینه روحانی را بخواهند او باید همان راه را برود و اگر مردم خلاف این نظر را داشته باشند، اوضاع تفاوت می کند. ولی باید رسانه ها و مردم به این توصیه توجه کنند که خیلی ها می خواهند آقای روحانی را عصبانی کنند ولی او نباید در مناظره ها صحبت هایی را مطرح کند که تداعی کننده احمدی نژاد سابق و قالیباف امروز هست. این عنوان در ارزش مدیر جمهور نیست. اگرچه معاون اول او جهانگیری می تواند به خوبی در حال پوشش بخش های چالشی تر این مناظره باشد.”

جوادی حصار راجع به اسحاق جهانگیری نیز گفت : “برنده مناظره آخر (اقتصادی) آقای جهانگیری خواهد بود. دست آقای جهانگیری از لحاظ آمار و ارقام آن قدر پر است که هنگامی که اتهامی به دولت زده می شود او می تواند از آن دفاع کند و بگوید چه قدر آن گفته ها با واقعیات فاصله دارد ، جهانگیری در آخرین مناظره می تواند خیلی خوب ظاهر شود، اگرچه آقای جهانگیری نباید به گونه ای عمل کند که در متن جامعه احساس شود او از آقای روحانی سر هست. آقای جهانگیری هرچه است دستاورد دولت است هر چند قدمت جهانگیری در بدنه اصلاحات بوده ولی او نشر و نمای همین دولت است و نباید کاری کنیم که بخشی از مردم این استنباط را کنند که اگر او طی چند روز آینده کناره گیری کرد آقای روحانی او را وادار به این کار کرد. بلکه جهانگیری باید به گونه ای عمل کند که همه پوششی بودن او را حس کنند.”

طرفداران در مناظره ها عوض کردن نمی کنند

سعید لیلاز استاد علوم اقتصادی و تحلیلگر سیاسی نیز راجع به رویکرد روحانی در آخرین مناظره به آفتاب یزد گفت:” رقبای روحانی به یک شکل عمل نمی کنند. به نظر می رسد که آقای قالیباف دست به نوعی خودکشی و عملیات انتحاری زده هست. او حتی به قیمت نابود کردن پایه های رای خودش به دنبال لجن مال کردن صورت دولت روحانی و اصلاح طلبان است . بنابراین روحانی نباید از این جهت اراده، اختیار و کنترل بازی را به قالیباف بسپارد. او در مناظره سوم باید در برابر او بایستد. “

لیلاز ادامه داد: “پیش بینی من آن است که فردا، آقای روحانی به ارائه دستاوردها و عملکرد دولت خودش و برنامه های عملیاتی جهت چهار سال آینده خواهد پرداخت.”وی گفت: “البته روحانی از سویی دیگر نباید در دام تله آقای قالیباف بیفتد و صرفا اسیر حاشیه ها شود.”لیلاز ادامه داد: “مناظره سوم که یک مناظره اقتصادی هست، یک شاخصه عمده دارد و آن اینکه بیشترین نقاط قوت روحانی و جهانگیری است و بیشترین نقطه ضعف رقیب است به همین علت آنها (رقبا)می خواهند فضای مناظره را به سمت بحث های حاشیه ای و تنش آلود بکشانند.”وی گفت :” عملکرد دولت روحانی در حوزه اقتصاد، یک عملکرد استثنایی در 4 سال گذشته بوده است گرچه هنوز زیاد مردم از لحاظ معیشت در تنگنای شدید هستند ولی این بدان معنا نیست که ما کم کاری کردیم بلکه بسیار خوب عمل شده است است ولی دولت روحانی اولا خیلی دیر به بالای سر بیمار(مشکلات اقتصادی) رسیده و ثانیا اقتصاد کشور عزیزمان ایران آسیب های جدی دیده است.”لیلاز افزود: “اما یک هشدار کلی باید به شما بدهم! و آن اینکه در مورد نقش و اهمیت صدا و سیما و مناظره ها نباید اغراق کنید. به نظر من مناظره ها مانند بازی پرسپولیس و استقلال است اگر یکی از این تیم ها بد بازی کنند و یا ببازند طرفداران تیم بازنده هیچ وقت به طرفداری از تیم برابر نمی پیوندند بلکه از تیم خودشان دلگیر می شوند. تجربه دو مناظره قبلی هم نشان داده که تند بودن یا کند بودن مناظره ها تغییری در میزان آرا ایجاد نکرده هست، به همین علت تصور من آن است که آقای روحانی با آرامشی کافی با به دست گرفتن کنترل جلسه تلاش خواهد کرد که از وقت ارائه دستاوردها و همین طور برنامه های عملیاتی اش جهت دولت دوازدهم استفاده کرده و از دولت یازدهم دفاع کند.”

وی گفت: “روحانی باید حتی نسبت به دو مناظره قبل ترش نیز متمرکزتر و آرام تر باشد.”لیلاز ادامه داد: “البته آقای جهانگیری ممکن است زیاد بر روی حاشیه هایی که رقبای روحانی، به دنبال ایجاد آن هستند، متمرکز شود و آقای روحانی روی برنامه ها و حرف های اصولی تمرکز کند.”

اخبار سیاسی – آفتاب یزد

واژه های کلیدی: آخرین | سیاسی | اقتصادی | قالیباف | جهانگیری | حسن روحانی | دولت روحانی | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار